07 septembrie 2007

Darul Inestimabil al Libertăţii

Am primit aceste rânduri de la Romică şi mi s-au părut potrivite pentru voi, cei mai tineri, dar nu numai. Şi eu uitasem.

O poveste despre "Plopul Mic... scris cu litera MARE".
Darul Inestimabil al Libertatii

V-aţi gândit vreodată cât de mare şi nepreţuită este libertatea pe care o avem de a merge într-o tabără creştină, la o conferinţă, chiar şi la biserică, fără frica de a fi urmariţi de securitate?
În 1987 am fost invitat de către Mitruţ să merg la o tabără de studiu biblic, organizată "undeva în munţi".
Mi s-a cerut, să nu spun nimănui unde voi merge - nici măcar celor apropiaţi - să-mi fac bagajele pentru o săptămână şi să mă prezint la gara din Teiuş pentru că numai acolo voi afla direcţia în care vom merge, dar nu şi destinaţia finală. Destinaţia va urma să fie comunicată numai dupa ce trenul va pleca din gară. Toate aceste strategii de secretizare, am înţeles mult mai târziu, urmau să elimine orice şansă de a fi descoperiţi de "Securitate".
Zis şi făcut! Mi-am pregătit bagajele cu entuziasm, dupa ce am primit acceptul părinţilor, pe baza încrederii lor depline în Mitruţ, şi m-am îndreptat spre gara Teiuş. Acolo am primit un bilet de Tergova, iar pe tren am aflat că o să coborâm totuşi în gara din Armeniş. Odată ajunşi în Armeniş, am urmat un drum ocolitor, pentru a nu fi văzuţi de prea multă lume, iar după vreo 2-3 ore am ajuns la Plopu. Peste noapte au ajuns şi alţi tineri împreună cu patru americani, studenţi sau absolvenţi ai Colegiului Wheaton din Chicago. Au ales să călătorească noaptea, pentru ca maşina lor să nu fie reperată de autorităţile comuniste. Chiar şi la Plopu a trebuit să le ascundem maşina într-o curte a unui vecin binefăcător, de frica informatorilor". În orice caz, am avut o tabără extraordinară la care au participat vre-o 12 tineri din Caransebeş şi Glimboca, aleşi pe sprânceană de Mitruţ. Am studiat împreună cartea Evrei şi am învăţat multe lucruri despre Vechiul şi Noul Legământ. Ne-am despărţit cu lacrimi de bucurie, dupa o săptămână de adevărată părtăşie şi creştere spirituală.
Totuşi, nu o să uit niciodată împrejurările în care am participat la acest Plop' Mic.

Romica

0 comentarii:

Persoane interesate

Totalul afișărilor de pagină

Arhiva

Top Crestin 1000

toateBlogurile.ro